مزایای CRM
پذیرش استراتژیهای سی آر ام به همراه پیادهسازی ابزار مناسب با آن، مزایای زیر را به همراه خواهد داشت:
• سازماندهی و مدیریت مؤثر اشخاص و حسابهای کاربری
• ایجاد دید 360 درجه از تعاملات مشتری در تمام دپارتمانها و بخشهای سازمان، افزایش تعاملات و رضایت مشتری، بهبود تجربه مشتری (CX) و ایجاد زیرساختی برای مدیریت آن
• بهبود روابط و تجربه مشتری با دسترسی آسان به کلیه اطلاعات مربوط به مشتری برای ارائه پشتیبانی فراتر از انتظار
• ارتقا سطح رضایت مشتری و افزایش درآمد سازمان از طریق خرید مجدد و توصیه به دیگران
• شناسایی بهتر و دقیقتر فرصتهای فروش و به تبع آن، افزایش سفارشات سازمان به دلیل استفاده از ابزار مناسب و فرآیندهای بهینه شده
• مدیریت بهتر پرسنل واحد فروش از طریق گزارشهای دریافتی از نحوه عملکرد آنان در نرم افزار CRM
• پیگیری برنامههای بازاریابی با بهینهسازی کمپینهای اجرا شده و محاسبه نرخ بازگشت سرمایه در سامانه CRM
• دریافت بازخوردهای مشتریان با استفاده از سیستمهای نظرسنجی و شنیدن صدای مشتری جهت محصولات و خدمات ارائه شده به ذینفعان
• قابلیت استفاده از سیستمهای مبتنی بر ابر (cloud) جهت کاهش نیاز به پشتیبانی و تهیه زیرساختهای سخت افزاری با هدف کاهش هزینهها
• تجزیه و تحلیل عملکرد واحدهای پیشران سازمان با بهرهگیری از داشبوردهای مدیریتی
نرم افزار CRM برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟
ابزارهای CRM جهت نیاز به پیگیری مشتریان و برآورده کردن خواستهها و درخواستهای آنان مورد استفاده قرار میگیرد تا در طی فرآیندهای بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش به کمک شرکتها (عموما شرکتهای B2B) بیاید. با این حال، اساسا هر شرکتی مادامی که مشتریانی برای مدیریت روابط با آنها داشته باشد میتواند از نرم افزار CRM بهره ببرد. سیستمهای نرم افزاری CRM برای کسب و کارهای زیر در اولویت قرار دارد:
الف) کسب و کارهایی که با مشتریان زیادی سروکار دارند و نیازمند پیگیری تعاملات و اطلاعات مرتبط با مشتریانشان هستند.
ب) کسب و کارهایی که واحدهای مختلف سازمانشان با مشتری سروکار دارند و تعاملات با مشتریان، نیازمند پیگیری و رصد از طریق دپارتمانها و تیمهای مختلف سازمان با نقشهای متفاوت و به صورت یکپارچه است.
ج) کسب و کارهایی که نیازمند مدیریت سازمان فروش خود هستند و نیاز به ارائه تصویری کامل از فرآیند فروش جهت مدیریت عملکرد کارکنان و اهداف خود دارند.
د) کسب و کارهایی که رضایت مشتریان نقش مهمی در موفقیت آنها دارد.
ه) کسب و کارهایی که فرصتهای فروش از دست رفتهای دارند و نیاز به توسعه فروش از محل جذب مشتری بیشتر، فروش و فروش مجدد دارند.
و) کسب و کارهای که برای ارائه خدمات مناسب به مشتریانشان نیازمند تعامل مؤثر با اوست.
ز) کسب و کارهایی که مشتری پس از فروش نیز برای ارائه انواع خدمات پس از فروش به آنها وابسته است.
ح) کسب و کارهایی که در صنایع و بازارهای رقابتی فعالند.
برای مشاهده ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر